Antwoord op uw vragen
Snel een vraag stellen? Bel ons!
+ 31(6) 34 05 39 62
< Terug naar de vorige pagina

informatie omtrent Corona

Het Coronavirus houdt op dit moment de hele wereld nog steeds in haar greep. We ondervinden hier allemaal op onze eigen manier de gevolgen van.

Coronaproof op vakantie

Onze luxe zeilcruises zijn het ultieme voorbeeld van de meest veilige vakantie die u zich maar kunt voorstellen.

Helemaal in deze coronatijden willen we nogmaals onder de aandacht brengen dat onze blue cruise meezeilvakanties aan de Turkse kust langs plekken gaan, die over land niet -of nauwelijks- te bereiken zijn.

De kapitein legt het schip aan bij piepkleine vissershaventje of boerendorpjes, maar hij ankert ook in de meest prachtig turquoise baaien die u ooit gezien hebt. Dat zijn adembenemend mooie plaatsen, middenin de natuur en volledig afgezonderd van drukte en toerisme. U krijgt meteen het Robinson Crusoe gevoel!

Op welke manier is het coronaproof?

Het schip is groot genoeg om voldoende afstand van elkaar te kunnen houden (24m lang/6m breed). Normaal kunnen er 12 gasten mee, maar nu zullen we als het gaat om individuele reserveringen (dus als u een losse cabine geboekt heeft en geen prive schip voor uw eigen groep) maximaal 8 gasten meenemen aan boord.

Er zijn altijd 4 bemanningsleden aan boord; een kapitein, kok, steward en matroos. Zelf hoeft u niets te doen, dus kunt u echt tot rust komen. En dat is de bedoeling van vakantievieren toch?

Tijdens het varen bent u buiten en u eet ook buiten op het dek.

Er zijn tafels, banken, stoelen en loungebedden op het voor- en achterdek, dus u kunt echt voldoende afstand van elkaar houden, ook tijdens het eten.

Alle hutten hebben ensuite prive badkamers met een eigen toilet, douche en wastafel.

Bij de ingang van de salon en de gang naar de hutten zijn dispensers met desinfectiegel aangebracht.

Onze crew hanteert bij de bereiding en het serveren van eten & drinken extra hygiene maatregelen.

Dit geldt ook voor de schoonmaak van het schip en de hutten. Alles is conform regels die de Turkse overheid stelt en dat is strenger dan in Nederland.

Als u aan boord komt moeten we uw temperatuur meten en dient u een gezondheidsverklaring in te vullen.

Uiteraard zijn al onze bemanningsleden getest en werken zij alleen als de uitslag negatief is.

Aan boord hoeft u geen mondkapje te dragen, maar op alle luchthavens en op straat in Turkije is dit momenteel nog wel verplicht, zo ook in het vliegtuig.

In de restaurants aan tafel en op de terrassen mag het mondkapje gewoon af.

Ook in Turkije geldt de 1,5 meter maatregel, net zoals in Nederland.

Terughaalgarantie

Als u de vlucht bij SWS geboekt heeft, heeft u geboekt met terughaalgarantie, inclusief luchthaventransfers van en naar uw schip.

Gratis omboeken & prijsgarantie

Heeft u aan al uw betalingsverplichtingen voldaan en mocht u later bij nader inzien toch niet willen reizen, dan kunt u gratis omboeken naar een later tijdstip, en met prijsgarantie.

Reisverzekering

Via de Europeesche kunt u bij ons een reisverzekering afsluiten die ook bij code oranje dekking geeft. Alleen corona-gerelateerde schades zijn daarbij niet gedekt. Maar de medische kosten worden in principe gedekt door uw zorgverzekering en aan boord kunt u desgewenst een extra ziektekostenverzekering afsluiten.

Want Turkije heeft een gezondheidsverzekering gelanceerd voor buitenlandse vakantiegangers, die ook geldig is in geval van covid-19. De verzekeringspakketten dekken alle zorguitgaven tot drie-, vijf- en zevenduizend Euro. De pakketten kosten respectievelijk 15, 19 of 23 Euro en deze zijn verkrijgbaar aan boord.

We weten niet hoe lang de huidige situatie nog duurt

Voor als u vragen hebt over uw geboekte reis hebben we onze informatie hieronder op een rij gezet.

Onze maatregelen en beslissingen voor reizen nemen we op basis van de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en op basis van de maatregelen die in Turkije en Griekenland worden genomen. We hebben regelmatig contact met onze partners zoals Corendon, rederijen en hotels. De veiligheid en gezondheid van u als passagier staat voorop.

Op dit moment weten we niet hoe de situatie zich gaat ontwikkelen. Die wijzigt immers per dag. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig gepaste maatregelen treffen.

Reisadviezen en overheidsmaatregelen 

SWS Sailing volgt de onafhankelijke reisadviezen op van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ook in Turkije en Griekenland zijn inmiddels vergelijkbare maatregelen genomen als in Nederland. Uiteraard houden wij de ontwikkelingen daar nauwlettend in de gaten.

Wilt u zelf uw reis wijzigen dan kunt u eventueel gebruik maken van onze omboekingsregeling:

Tot 4 weken voor vertrek kunt u de reis omboeken naar een latere datum in hetzelfde seizoen. De kosten hiervan zijn bij individuele boekingen (hut) € 25,- per persoon plus -indien van toepassing- de wijzigingskosten van de vlucht en hotel en bij huur ‘privé schip’ € 250,- per boeking plus -indien van toepassing- de wijzigingskosten van de vlucht en hotel.

Wilt u uiterlijk 4 weken voor vertrek omboeken naar het volgende vaarseizoen dan bedragen de kosten 15% van de blue cruise prijs (hut of schip inclusief verblijfsarrangement) plus -indien van toepassing- de annuleringskosten van uw vlucht en hotel. Is de blue cruise prijs op uw nieuwe vertrekdatum hoger, dan betaalt u het verschil bij. Is de nieuwe blue cruise prijs lager, dan betalen wij u het verschil terug. Uiteraard moet u wel aan uw betalingsverplichtingen op het moment van omboeken hebben voldaan.

Heeft u niet aan uw betalingsverplichtingen voldaan of wilt u de reis helemaal annuleren, dan zijn de bestaande annuleringsvoorwaarden en kosten van toepassing.

En wat als er later toch vluchten worden geannuleerd, inreisverboden zijn of een negatief reisadvies komt van Buitenlandse Zaken?  

Code rood betekent: Negatief reisadvies. Code oranje betekent ‘alleen noodzakelijke reizen’.

Ook andere overheidsmaatregelen kunnen inhouden dat SWS Sailing besluit de reis niet door te laten gaan. Dit houdt op dat moment in dat u het volledige bedrag dat u aan ons hebt betaald als tegoed houdt voor een volgende vakantie.

U kunt dan uw reis zonder kosten omboeken naar een latere datum. Is er een prijsverschil dan betaalt u ons bij of betalen wij u dat terug.

Kunt u op dat moment wegens omstandigheden nog niet omboeken, dan ontvangt u van ons een tegoedbon ter waarde van de betaalde reissom. Deze is bovendien volledig gegarandeerd door de GGTO, Garantiefonds voor Gespecialiseerde Touroperators waar wij lid van zijn. U kunt dan ook later nog beslissen op welke datum u wilt reizen.

Ik heb een vraag

Nieuwsbrief

Ja, ik wil graag de nieuwsbrief en aanbiedingen ontvangen

@SWStravel

Blog

01-03-2020
Met kleine groep van circa twaalf mensen op vakantie en dat heeft zo z’n voordelen! Er...
Lees meer...
12-11-2019
We zijn ontzettend trots dat wij de winnaar zijn van Blue Voyage Cuisine Cooking Competition....
Lees meer...
06-08-2019
Zo tijdens de warmste weken van het jaar krijgen we af en toe vragen over hoe het werkt met de...
Lees meer...